- spårlöst borta.

För kanske 40 minuter sen så ringde mamma mig för att jag skulle hem till pappa och gå ut med busan .
jag låg kvar brevid en varm rasmus och sträckte lite på mig ,
sen hör jag hur det ringer igen .. och självklart tänkte jag när jag såg att det var mamma att hon skulle säga igen att jag skulle ut med busan men det är helt tyst i telefonen först ..
M - mamma , J - jag
J: jaaa ?
M: mhm , hugo har rymt .
J: vaa ? hah . vad säger du ?
M: hugo har rymt , han är helt borta .
J:men hur ? va ? när ? vem ? vaa ?
M: burens "dörr" var intryckt och han är spårlöst försvunnen .
J: men lilla hugo kan inte öppna själv och om han gjort det så är han död nu för att då måste han hoppat ner .
och sådär fortsatte det en snabbis , jag drog till pappa fort som fan .

för er som inte fattar så är hugo min gerbil , han är sjukt social och verkligen mysig .
till och med mamma tycker det och hon är rädd för gnagare .
han är väl kanske 8-10 cm utan svansen och väldigt skör , så att han skulle kunna "slå in" burdörren är lite overkligt om han inte är hemlig superhjälte såklart .. hm
men i alla fall , han står hemma hos pappa just nu när mamma precis har flyttat till nya lägenheten och då står han uppe på en del till pappas bokhylla och den är 165-170 cm hög ungefär , och det innebär då att lilla känsliga hugo skulle gjort sig lite illa tror jag .
och busan som är vakthund hade garanterat skällt som en idiot , dels om någon hade bökat för mycket i buren och ingen människa var där , sen om hon sett honom hoppa .
våra teorier när jag kom dit var att någon tagit ut honom och antingen kastat ut honom från balkongen (det finns vissa i min familj som hatar honom) eller någon som släppt ner honom på golvet .
mamma va först inne på att busan kanske ätit honom , men hon skulle i alla fall ha skällt massvis om hon ens sett honom utanför buren ..
mamma sa också att när hon skulle kolla internet så tyckte hon det lät sådär som det låter när smådjur far omkring och har sig , men vi alla kom tillsammans överens om att hon nog bara inbillar sig efter allt som hänt .
jag och min lilla max letade som idioter och han var ledsen för att jag skulle tro att det var han , eftersom att han ofta gör lite konstiga saker .
sen så kollar han vid pappas skrivbord bara på skoj liksom , under en liten hylla så är det ett tomt litet utrymme och precis när max kollar där så tittar hugo fram !
max ropar på mig och är överlycklig !
hugo är nu tillbaka i sin bur , och snart så flyttas han hem till mamma , där han inte blir uttagen av någon okänd mystiskt människa när ingen sett något .
jag tror att jag vet vem det är , men tänker inte skriva ut något här .

huh !
min lilla hugo !

det var väl det bästa och sämsta idag .


jag älskar rasmus , ♥







PUSS





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0