- förlossningsberättelse.

"Allt detta som står under, är hur jag tolkar det"

Sitter här och är helt varm i kroppen!
Som ni kanske vet så fullkomligt älskar jag att läsa gravidbloggar,
jag tycker dom är så mysiga och det är så fint och underbart med gravida, men lilla bebisen i magen :)
Jag har precis suttit och läst Sandras förlossningsberättelse och jag verkligen lever mig in den, vilket nog inte är så konstigt då jag vet precis hur det går till (dock skiljer det ju lite från person till person) då jag var med på förlossningen när min yngsta lillebror Noah föddes!
När jag sitter där och läser så ser jag allt lite uppifrån, det blir alltid så när jag läser någon av de andra bloggerskornas förlossningsberättelser :)
Finns det något underbarare eller häftigare än en förlossning som går bra?
Dock tycker nog inte mamman det när hon väl ligger där och har ont, men sen efter så ångrar man det inte.

När man sitter där på datastolen och läser om framförallt unga mammor/blivande mammor så blir jag stolt.
Jag som ung förstår hur de känner sig i fördommarnas värld och blir stolt när de bevisar för världen att man kan bli en toppenmamma fast man är ung!
Dom säger ju att om man är äldre så har man mer erfarenhet och det stämmer, men det är även så att man glömmer, man ser det inte på samma sätt som en ung mamma gör.
Det var ju inte så längesen de var barn själva, och yngre mammor är oftast väldigt duktiga och pålästa så att ibland handlar det bara om hur en själv väljer att göra.

Nu sitter väl ni och tänker "hur fan kan hon sitta och skriva det här när hon aldrig varit gravid", men det här är mer som hur jag tolkar det.
Sen får alla tycka vad som vill men det var nästan som om jag skulle få barn när min mamma var gravid med min lillebror. Jag var med på alla besök och allt som kretsade kring hennes graviditet (jag och min mamma har en väldigt väldigt nära relation till varandra för er som inte förstod det, hon är min bästa vän).
Jag hade nog läst alla böcker jag kunde hitta, vi lyssnade på skivor osvosv.

Jaja, slutpratat om graviditet nu, men jag var bara tvungen att berätta om Sandras förlossningsberättelse!
Den var så sjukt bra att läsa, och väldigt bra skrivet var det också!
Tack för otrolig läsning!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0