- ett år har runnit på så fort.

Tänk att tiden har gått så sjukt fort,
känns ju verkligen som igår och jag minns varenda liten sak in i minsta detalj!
Åh min lilla groda!






NU

Under denna linje så är det inlägget som jag skrev när vi kommit hem med lillklutten!
För ett år sen alltså!

Hej !

Det började med att i tisdags kväll så åkte vi till sjukhuset i nyköping . Det var lite prat med barnmorskor och läkare och det slutade med att vi stannade över natten , men dom skickade hem oss igen på förmiddagen (alltså igår) .
Hela dagen igår gick och vi gick runt på stan , käkade lite osv osv ,
sen så skulle vi få låna malins bil (marves syster) ifall vi skulle behöva åka in igen , vilket vi hade trott sen vi fick åka därifrån .
jag , mamma och marve beslutade oss efter mycket om och men att lägga väskorna i bilen och sen åka till malin och henke och fika lite . Vi kom dit och tiden rann iväg .
Det var lite konstig stämmning och deras katt och hund var där mamma var hela tiden . Mamma och henke gick ut på balkongen för att röka och när dom sen kommer tillbaka in så säger mamma :
- haha , nu gick vattnet .
alla vart uppe i varv , vi ringde till nyköping och berättade att vattnet hade gått och att vi var påväg in .
Klockan var 21.48 när vi satte oss i bilen och vi var framme ungefär en halvtimma efter det , och med andra ord så gick det väldigt fort dit
Både malin och henke följde med i bilen , eftersom att det var deras bil och sen skulle vi göra så att dom skulle ta bilen hem igen och sen hämta oss när vi skulle åka hem .
När vi kom fram till ingången så satte vi mamma i rullstol och sen så tog vi hissen upp till förlossningen .
Hon undersöktes och värkarna hade blivit riktigt kraftiga och intensiva .
Lustgasen var under nästan hela förlossningen mammas bästa vän .
Klockan tickade och när klockan var 00.00 så började hennes krystvärkar .
Vi andades , krystade och höll på inte allför länge .
Klockan var 00.17 när min lillebror Noah för första gången tittade ut i världen ! (27 augusti)
Allt gick så snabbt
Från att vattnet gick till att han var ute , det var alltså så som både mamma och doktorn sa , det skulle gå snabbt och det gjorde det ! Noah kom , och det gjorde han med besked .
Dom torkade honom lite och la honom sedan på mammas mage , och då bröt jag nästan ihop , jag grät och grät och kunde knappt andas ! vad var det som jag såg ? joo världens sötaste lilla pojke ! Jag kunde inte fatta att jag varit med och sett när han kom till jorden ! jag grät för att han var så fin !
Både jag och marve grät i takt och vi var så sjukt lyckliga !

Navelsträngen klipptes och sen så fick jag hålla , och vilken känsla !
Jag var en av dom första som såg honom ! Förutom barnmorskorna .
Jag sprang ut och ringde och var så glad att jag grät utan något stopp .
Vi fikade och sen så var det dags för vägning och mätning .
Vågen visade 3460 gram och han var 49,5 cm lång !
Alltså en rätt stor kille ändå , trots att han såg liten ut ! Det beror nog dock på att han är rätt kort .
Efter det så fick jag den stora äran och ta på blöja och pyjamasen . Sen så var jag jättenära honom hela natten .

Idag efter att barnläkaren varit hos oss och kollat så att allt var bra så beslutade vi oss för att vi skulle åka hem .
Malin kom och hämtade oss och höll lite i sin brorson , hon var riktigt stolt faster !
Vi är i alla fall hemma och han är så lugn och harmonisk att det inte är sant !

Att vara med på denna förlossning har gett mig så sjukt mycket ! Det var det underbarste ögonblicket i mitt liv och det var helt otroligt fantastiskt och häftigt . Jag skulle vart med och gjort om samma sak igen och igen och igen !
Känslan som man får när man ser att barnet är ute , när man ser det lilla livet , den borde alla få känna ! Alla borde vara med om en förlossning , det är så häftigt !

Här kommer en bild som är tagen i bilen innan hemresan !


lilla noah !
jag älskar dig .






PUSS


Kommentarer
Postat av: Lisa

aaaw <3

2010-08-28 @ 14:46:33
URL: http://lisanygrens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0