- what a wonderful day.

Nu var det längesen jag uppdaterade igen,
jag är galet slarvig men har inte riktigt tid heller
så då kan man ju inte göra så mycket åt saken?
Struntsamma, jag skriver ju just nu i detta ögonblick
så jag ska fortsätta med det och försöka att påminna
mig själv att i alla fall flika in någon mer gång idag.

Gårdagen var helt crazy.
Började med att jag vaknade tidigt som vanligt,
sådär ungefär runt halv 7.
Sen så fixade jag stooor frukost, hoppade in i duschen,
sminkade mig lite smått, klädde på mig, packade väskan
med ridkläder och allt sådant, satte upp håret i ett försök
till en inbakad fläta med pannband, sedan så gick jag
upp till pappa då jag och mamma skulle handla lite.
Efter det så drog vi ner till stan då hon skulle följa med
och se till att jag kom på rätt buss och så då jag skulle
åka till Julita och skulle med Eskilstuna-bussen men jag
skulle säga att jag skulle till Äsköping MEN jag skulle byta
buss i Äs vägskäl. Och grejen är den att jag fattade ju
ingenting så det var bara att le och betala och tack och
lov så var busschaufförerna på båda bussarna trevliga och
hjälpte mig så att det tillslut med rätt och jag klev av vid
pizzerian där käraste och underbaraste Vickis stod med lilla
Miira som nu är större än en Shettis! HAHAH, det var ungefär
ett år sen jag såg henne på riktigt och jösses vad den damen
har växt! En riktigt stor hund och jag kände mig ÄNNU mindre
än vad jag gör i vanliga fall :P

Väl framme i hennes grymt fina och stora hus så klädde vi
på oss ridkläderna och såg till att få med allt som skulle med
till stallet. Sen satte vi oss på varsin cykel och började vårat
cyklande :P haha det var väl ca 4 km till stallet eller hur var
det nu igen Vickis? I alla fall så gick det ruskigt fort dit.
När vi cyklar upp där på grusgången mot stallet så ser jag 3
jättefina hästar i hagen och då kände jag bara hur lycklig
jag var, jag har saknat hästars närhet och det var så kul att
jag fick göra det just med Vickis!
Vi lämnade cyklarna, drog in en snabbis i stallet innan vi
begav oss till hagen för att hälsa på dom 3.
Så mysiga och ville bara så och gosa, det var ju sjukt hur
gosiga dom var! Annars brukar dom ju mest vara irriterade,
men icke sa nicke!
Vi tog med gamla damen in som vi skulle rida då dom andra
två inte var ridbara för oss då.
Vi borstade, myste, kratsade hovar, sadlade, tränsade och
sen så begav vi oss ut mot skogen.

Vickis envisades om att jag skulle börja så jag kastade mig
upp i sadeln (det låter bättre än att säga att jag nästan
sträckte hela ljumsken och låret då jag skulle upp eftersom
att man är lite ringrostig och det var längesen :P).
Vi lunkade på gick genom skogen och Vickis lät mig inte hoppa
av, hon kunde minsann rida nästa gång så jag fick rida hela vägen!
Det blev mest skritt och sen en liten trav då gamla damen är
gammal och inte orkar så mycket fart, men efter traven så
blev det liv i henne :P haha då blev stegen snabbare hela hela
tiden :P
Hon är bilrädd men det kom 3 bilar under hela färden och hon
klarade det galant! Tur att jag inte var nervös, för då hade
jag kunnat hamna på åkern! Hahaha.

När vi kom tillbaka till stallet så tog vi av all utrustning från
damen, vi tvättade av hela henne, vi mockade hennes box
och sedan så drog vi ut hagen för att mysa med dom andra
också då dom nog var lite svartsjuka på att dom fick stå
kvar i hagen ;)
Mannen i sällskapet var rätt hög, han var brun och en av dom
absolut mysigaste hästarna som jag någonsin har mött!
Han stod mellan mig och Vickis och gnuggade huvudet mot oss,
sen så fort man kliade eller klappade honom så lade han huvudet
mot ens axel eller sida och sen så blundade han och man verkligen
såg hur han njöt!
Sånt är ju bara underbart!

Efter det så skulle vi bege oss hemåt mot Vickis igen så vi kastade
oss upp på cyklarna och började den mest jobbiga cykelturen
någonsin! Haha det var så varmt och man verkligen kände mjölksyran
i benen! Och grejen var den att det endast var grus och uppförsbackar
hela vägen hem :P
Hem kom vi och rätt snabbt gick det nog ändå tror jag :O
Vi var hungriga så det fick bli potatisgratäng (den godaste jag någonsin
har ätit, och vet ni? det var Vickis pappa som gjort den!) och sen
vitsås till det! Låter nog lite wierd men ack så gott, känner att jag nästan
börjar dregla bara jag tänker på det!
Sen blev vi sittandes på Vickis rum ett tag, hon hoppade snabbt in i duschen
medans jag bytte om. Sen satt vi och pratade längelänge, det är så
sjukt skönt att prata med den kvinnan, hon är så förstående och vi
står varandra så nära trots att vi inte möts alltför ofta.
Vi drog oss ner och fick skjuts till stan då jag missade bussen för att
vi var i stallet lite för länge :P
Vi fick åka på helspänn in till stan då bensinen var i princip slut, så det
var lite på egen risk vi åkte, och vet ni? Vi klarade det utan konstigheter!

Väl hemma så hoppade jag in i duschen och skulle sedan bort till några
vänner men när jag väl är där så skrivs det att dom är på San Marino,
så då fick jag gå hela vägen tillbaka och ner dit.
Det var nyktert igår med, blev bara någon enstaka dricka.
Kenny och Marry kom ner och det blev trevlans med kareoke och trevligt
sällskap, dock var det så jävla dött och jag undrar hur många gånger som
jag egentligen gäspade! Så det blev tidigt hemfärd.
Jag drog vidare till några vänner där det dracks ett glas vatten och trevligt
prat. Jag drog hem och det ösregnade så när jag satte foten innanför min
dörr så var jag så jävla blöt att jag lika gärna kunde ha duschat med kläderna
på! Efter ett tag så fick jag sms av en väldans trevligt person om att vi
skulle ses ute en snabbis, och eftersom att jag inte var trött och bara hade
tråkigt så gick jag med på det. Vi möttes och stod där hur länge som helst
och bara pratade, riktigt trevligt faktiskt.
Jag var hemma ungefär tjugo i 4 så det blev ju inte en sån snabb snabbis :P
Haha men det gör mig ingenting :)

Så för att sammanfatta min gårdag så kan jag ju bara säga underbar!
Och rätt oberäknelig!

Måste ju säga att jag sitter här och lyssnar på musik, ska fixa storfrukost
och sen är det även så att någon är lite ömtålig om rumpaaan idag :P
Haha, det var år och dar sen jag red och det känns väl lite idag, dock gör
det ju inte ont så men det känns kan jag säga :P
Likadant träningsvärken i benen :P haha klenis jag är!

Nej nu ska jag få någonting gjort!
Bilder kommer så fort jag kommit hem till pappa så jag kommer åt
minneskortsläsaren..
PUSSPUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0