- ballong.

Hela helgen (från fredag till söndag) så har lillen röjt runt bäst
han har kunnat. Magen har flyttat sig, försvunnit och kommit tillbaka,
det har har tryckts upp mot revbenen för att sedan vända på trycket
och trycka nedåt istället! Man har sett hur han i en väldans fart förflyttat
sig från höger till vänster, uppåt och nedåt! Min lilla rackare kör på full gas
och det är inte ofta det är en lugn stund där inne, inte ens när man ska
sova.

I lördags så hade jag ju gått fulla 30 veckor och har nu alltså gått in i vecka
31 (jag vet att det låter krångligt för er som inte förstår, men ni får stå ut lite)
vilket innebär att det inte är så galet lång tid kvar! Det är nio veckor kvar tills
jag går in i vecka 40 och då tio veckor kvar tills jag har gått fulla 40. Känns som
att det har gått så sakta men ändå så fort, och ändå är inte den värsta segheten
över...den kommer att komma ju närmre BF man kommer.

Idag är magen lika spänd som en ballong och det nästan stramar då han förflyttar
sig, kanske så att min hud inte riktigt räcker till längre? Det brukar ju kunna vara
så när det börjar att strama, fast det gör ju inte ont (än) så det kanske inte är någon
större fara :) och skulle huden börja ta slut så har man ju inte dött av bristningar,
eller jag kommer inte att göra i alla fall. Har ju redan på brösten, rumpan och lite på
utsidan av låren (inte så konstigt då jag aldrig haft några bröst, rumpa eller lår förut).
Jaja, just för tillfället är det lugnt där inne och jag tror att han är lite trött efter allt
röj, hihi! Känns lite konstigt att skriva han förresten, känns som att det fortfarande
inte är 100% att det är så, men ändå känns det bättre än att skriva den :)
Mammas lilla klutt ♥

Nej, nu ska jag passa på att vila medans det är lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0