- FÖRSTA GÅNGEN!

Måste bara få berätta att jag alldeles nyss varit ute med lilla Noah i snön.
Jag var nere i matkällaren hos pappa och hittade min gamla rosa bebispulka
som jag hade när jag var liten och kom att tänka på att Noah aldrig åkt pulka
förut! Så jag tog med den upp, klädde på Noah all vinterutstrysel som hittades,
och däribland hans alldeles nya skor, mössa och vantar och sedan så begav
vi oss ut för att testa om det uppskattades eller inte, Noah har ju faktiskt inte än
vistas ute i snön på något annat vis än i vagnen då han inte haft några ordentliga
skor (han lyckas alltid kasta av sig alla han fått) eller någon bra vinterklädnad
(han hade förut bara thermobyxor och sin vårjacka) men nu har han ju både bra
kängor som inte åker av och som han kan gå i och dessutom har han en jättebra
overall med thermo utanpå och fleece innuti!

Så väl ute och när han väl satt i pulkan, inlindad i en filt runt benen så sa han inte
ett ljud, han bara tittade. Vi gick runt lite på gården och det gick galant! Sedan så
gick vi en sväng på baksidan men det var lite läskigt tyckte Noah för då gapade han
på mig, för det var så djup snö där och pulkan åkte i mina fotspår och började då att
luta eftersom att snön var så djup (och det är en väldigt gammal pulka som inte åker
uppe på snön utan mer skär igenom, i alla fall om det är djupt). Sedan fick han syn på
mamma och brorsorna i fönstret och vinkade så glatt och pekade sedan på vägen som
vi kom ifrån så vi vände och gick tillbaka till porten. Sedan så satte jag honom i snön
och det var väl inte lika kul, han satt helt stilla och bara tittade på mig som om jag hade
gjort något väldigt fel! Haha, sedan så slog han lite med handen i snön, men när han sedan
såg att det var snö på vanten så blev han ledsen så då gick vi in.

Så sammanfattningen av detta blir väl ungefär;
Noah tyckte om att åka pulka så länge den åkte rakt och inte höll på att välta,
han gillar inte alltför mycket att sitta i snön men det går, så länge han inte ser
att det fastnar snö på vantar, skor osv! Haha, han tittar hellre på snön än att
röra den eller se att den fastnar på honom ;)

Så nu ska det införskaffas en pulka (och inte en rosa pulka från 1992 haha).


Min stora lilla groda!
(Denna bild är tagen för några dagar sedan då han hittade en gammal
ostbågde under soffan som var full av hundhår som han inte fick äta
för oss, haha då blev han inte jätteglad!).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0