- MVC besök 5.

Mvc besök 5 - v.31 + 3 (32)
Provtagning och undersökning.

Idag Tisdagen den 21 December klockan 10.00 stod MVC på
mitt schema. Det var svinkallt och självklart så tog jag inte på mig
mössan innan jag kilade iväg, tur var väl att vantarna hängde med
i alla fall.

Idag så var Siw (min barnmorska) sjuk så jag fick ha någon annan istället,
har för mig att hon hette Lotta? Började i alla fall med att det var lite provtagning,
alltså stick i fingret för att kolla järnvärdet och blodsockret (tror bara det är det
som dom tar just dom testerna för). Mitt järnvärde låg på 122 denna gången, fortfarande
lite lågt men det har ju stigit sedan första gången då det låg på 114 och förra gången 117.
Sedan så gick vi vidare till rummet där jag fick ta blodtryck, lägga mig på britsen för att mäta
magen, klämma lite på den och även lyssna på hjärtljuden. Enligt min kurva så växer min
mage på jättefintoch det känns ju helt underbart! Efter vi gjort detta så satte vi oss lite
och pratadeom amning och sedan så fick jag en ny tid dit.

Sf-mått: 31cm (+6 cm från förra kontrollen)
Hjärtljud: 148

Vikten hann jag tyvärr inte kolla denna gången då jag hade lite bråttom hem.



31+3 ♥

Nästa tid jag har på MVC är den 10/1-2011 så det är ju ett tag kvar,
fast å andra sidan så går ju tiden väldigt fort.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0