- MVC besök 3.

Mvc besök 3 - v.26 + 5 (27)
Lite tester och vanlig kontroll.

Idag Torsdagen den 18 November klockan 09.00 så var det MVC för mig och klutten.
Idag ville mamma följa med , så hon och Noah gjorde mig sällskap i kylan.

Väl framme så följde jag först med en annan av personalen in i ett rum för att ta stick i
fingret och lämna urinprov och sånt där som man måste göra.
Tack och lov att det bara var stick i fingret då jag hatar nålar, och det där går ju i alla fall
fort! Mitt blodsocker var i alla fall jättebra och mitt järnvärde hade ökat lite sedan sist men
inte mycket, men det skulle tydligen snart börja öka förklarade dom. Förra gången låg jag
ju på 114, nu låg det bara på 117 men det var ju en liten ökning i alla fall och jag har ju
inte ätit mina järntabletter så länge.

Efter det så rörde vi oss vidare bort i korridoren mot min BM för att prata lite som vanligt
och göra den vanliga kontrollen och se så allt ökar och sådär som det ska göra.
Vi prata lite smått i några få minuter innan jag fick kasta mig upp på britsen haha!
Där mättes magen, det trycktes och klämdes och även hjärtljuden fick vi lyssna på igen :)
Hihi, så härligt att höra!
Vi konstaterade att magen har växt och så även lilla klutten som nu mera känns mer eller
mindre hela tiden om man känner på magen.

Sf-mått: 25cm (+3 cm från förra kontrollen)
Hjärtljud: 156 (precis samma som förra kontrollen)

Viktuppgång från förra kontrollen: + 2kg.


Nästa gång jag ska dit är den 6/12 och då är det ultraljud och kontroll.
Sedan så är det även en gång till den 21/12 då det är en vanlig kontroll bara.
Som jag sagt förut så får jag ju göra lite flera ultraljud eftersom att jag är så
liten och dom vill se så att bebis växer som den ska och sedan för att min moderkaka
fortfarande ligger lite långt ner för att det ska vara 100% perfekt.


26 + 5 ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0