- Gekås Ullared 9/11-10.

I måndags runt klockan 17 så mötte jag upp min käraste kusin
i stan och sedan så strosade vi mest runt i affärer och sådär.
Var skapligt taggade och det var ju ca 12 timmar kvar tills vi
skulle åka! Vi handlade även lite färdkost då vi skulle åka buss under
en lång tid. När klockan var runt 18 tror jag så satte vi oss och
åt på donken och pratade lite allmänt om allting.
Helt plötsligt var klockan 20, vi hade alltså suttit där i ca 2 timmar!
HAHAHAHA.

Vi drog till banken och sedan så kom vi i alla fall hem efter mycket
om och men! Klockan var väl runt 20.30 eller något när vi var hemma
tror jag? I alla fall så satte vi oss i köket och körde yatzy tills klockan
var runt 22. För jösses vad fort tiden gick när vi inte kollade på klockan!
Sådär snabbt har nog aldrig "dagen innan" gått förut!

Vi la oss i sängen och småpratade lite innan vi somnade.
Kan ju tillägga att vi var galet trötta!

Larmet var ställt på 04.00 men vi vaknade helt självmant runt 03.45
och gick då upp och klädde på oss och fixade med allt som skulle fixas
med innan vi 04.30 begav oss mot bussen!
Det var fryskallt men bussen kom inte långt därefter!
Vi hamnade i buss nummer 1 och Mats var våran chaufför (stavning?),
han är så gullig! haha.
Vi tvärsomnade på bussen och vaknade på riktigt när vi nästan var
framme i Brunstorp (i Jönköping) där vi skulle stanna och fika och då
var klockan ca 07.00.
Ca 08.00 begav vi oss återigen mot Ullared och det var då bara 2 timmars
bussresa kvar innan vi skulle vara framme, och vet ni? Vi sov nästan hela
den vägen också! Skönt!

Väl framme så var det litelite snö men det försvann och blev bara slask
under dagen. Vi var bara inne på gekås två gånger denna gång och det blev
inte så mycket handlat för min del, hoppas på att åka dit snart igen så jag
får med mig massa annat som jag kan behöva. Men jag hade som mål att få
med mig grejer hem som rörde graviditeten (mig) och klutten och det fick jag
ju!

Fick i alla fall med mig;


En flanellpyjamas till mig själv!
Det stod som prio ett på min "måste ha lista".
Den kostade endast 80:- och är så galet skön!


Mössa och vantar kändes som ett måste också då jag hörde att det
skulle bli snöstorm eller något!
ca 55:- för båda dessa.


En bola!
Ett halsband som spelar låga klingande ljud för er som inte vet vad det
är. 49:- , tyckte det lät helt överkomligt ;)


Påslakanset till vagnen.
59:-


Påslakanset till spjälsäng.
69:-


Plastad frotté.
19:-



Supermysig filt som bara är så underbart härlig!
Synd att ni inte kan känna genom bilden hur härligt mysig den är!
69:-




En brun amningskudde med färgglada möss på!
129:-



Kluttens första pyjamas!
49:-


Strumpor till klutt.
13:-/förpackning.

Så det blev inte så mycket shoppat men det blev bra grejer och i princip
det jag var ute efter.

När vi sedan satte oss på bussen för att åka hemåt så blev det lite kaos :P
Vi skulle åka klockan 16.00 och när klockan var så på pricken fick vi höra
att en enda dam satt fast i kassakön! Haha, så några av hennes vänninor
sprang iväg för att hjälpa henne packa osv.
Klockan hann bli 16.30 innan vi alla satt på bussen och sen så hade vi handlat
så mycket att det till och med stod påsar osv inne på toaletten och i hela gången
som går i mitten av bussen! Vi hade till och med fått packat in i buss nr 2.
Haha, så inga toalettbesök på hemvägen för våran del!
Tur att vi stannade i Brunstorp igen på hemvägen så alla passade på att gå på
toa innan vi sedan fick klättra in över sätena för att sätta oss på våra platser ;)
Haha.

Väl hemma var det så mycket snö att jag var överlycklig över att jag köpt mössa
och vantar! haha.
Jag sa hejdå till kusin som skulle vidare med vingåkersbussen och sedan så drog jag.
Livrädd gick jag hem då jag trodde jag skulle slå ihjäl mig i halkan!
Men tack och lov gick allt bra och jag och klutten kom hem välbehållna och Ohalkade!

Vi klädde oss i den nya flanellpyjamasen och myste ner oss under täcket!
Sedan så somnade vi fort som tusan och vet ni?
Jag har aldrig sovit så bra som jag gjorde i den härliga pyjamasen! haha :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0