- MVC besök 2.

MVC besök 2 - v. 23 + 6 (24)
Inskrivning, tester/prover, ultaljud och hjärtljud.

Idag, fredagen den 29 Oktober klockan 10.00 så hade jag tid på MVC
för inskrivning. Idag så följde Jim med (kluttens pappa) för att vi tyckte det
var på tiden att vi gör sånt här ihop, dock har jag ju bara varit där en gång
innan men ah ni förstår säkert.
Vi kom in till min barnmorska och började att svara på lite frågor om lite allt
möjligt, ni vet som alkohol och tobak, skola och sedan om graviditeten, BMI,
mat och sen lite kort om vem som är pappa.

Sedan så blev det blodprov, ajaj!
Nej men ni som känner mig vet att jag har galen nålfobi!
Det är inte sticken som gör ont eller är hemska utan vetskapen om att det
finns en nål! Men det gick ju superduper! Hon fyllde tre rör och jag lyckades
att inte fälla en tår! Vi kom fram till att jag har lågt blodvärde, tror det låg på
114? Så jag ska få järntabletter (Niferex).


Och jag som har så smala armar! Haha.

Sedan så diskuterade vi lite om ungföräldragrupp och både jag och Jim
var öppna för förslag så strax ska vi gå med i en sådan grupp! Känns lite
skumt då jag redan gjort allt när mamma väntade Noah typ men det är
ju o andra sidan annorlunda nu, det är ju mitt.

Sen så begav vi oss mot ultraljudsrummet för det skulle nämligen bli
ultraljud igen! Nu tänker säkert många av er varför jag gör det hela tiden?
Nej men det kommer bli några ultraljud till då jag är så liten och smal så
dom måste se att bebisen växer som den ska :)
Dock är det ju alltid roligt att se, och Jim hade ju aldrig varit med om det
förut så det var spännande! Lillklutten ville som vanligt inte ligga stilla utan
flyttade sig och sparkade hela hela tiden! Haha, tycker inte om när någon
bökar på mammas mage ;) Min BM gick igenom vad det var vi såg och hon
kunde till och med konstatera att det fanns fem små fingrar på varje hand!
Vi fick se lilla hjärtat slå och vi såg revbenen, när bebis gapade och allt som
vi inte såg förra gången.
Det är så sjukt häftigt hur man kan se så mycket med en apparat GENOM
magen liksom! Haha. Sen så mättes magen och vi fick lyssna på hjärt-
ljuden.


Lilla älskling! ♥
v. 24 (23+6)

Sf-mått (hur stor magen är): 22cm (tyckte det lät litet men var tydligen helt perfekt efter bebisens storlek)
Hjärtljud: 156
Blodtryck: 120/62
(skriver man så eller blev det helt fel nu?)

Tror jag fick med allting nu?



Här i ligger lillklutten och det är så skönt att veta att allt är bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0