- underbar helg.

Goddag!

Kan börja med att säga att i lördags morse så blev jag ju upphämtad
av Vickanpickan och hennes far. Sedan så åkte vi raka vägen mot stallet
där det blev myspys med våra fyrbenta vänner! Det blev en tur i skogen,
men fick dock gå en bra bit då det var isgata längst inne i skogen och eftersom
att hästarna är födda -89 och -84 så är dom ju inte helt precis med i matchen
hela tiden så för att inte halka ännu mera så fick vi gå en bit. Haha ni skulle
ha sett hur det såg ut innan vi hoppade av! Nästan som bambi på isen ni vet?
Efter det så blev det återigen lite mys i stallet, mockade även deras boxar och
sedan så upptäcker vi att broddan låg ner på marken i hagen. Vi trodde ju såklart
att han rullade sig men han låg där lite för länge, så vi gick dit. Han låg med huvudet
mot marken och försökte att komma upp men det gick verkligen inte. Han la sedan
huvudet i knäet och frustade lite, kändes helt hemskt och hjärtat slog i 180!
Det spelade ingen roll vad vi gjorde, han reste sig inte upp! Så Victoria tar och ringer
hans ägare och hon undrade om han inte bara var trött efter ridturen? Men det har
han ju aldrig blivit förut, fast vi kört gärnet på banan istället för att skritta runt i
skogen. Efter att dom pratat en stund så skulle hon komma ut och kolla. Under tiden
vi väntade så kom Victorias far för att han skulle köra hem oss, och broddan hade
inte rest sig upp ännu. Vi ville ju inte åka förens man visste vad som hänt och han
såg verkligen helt upprörd och rädd ut, min lilla skrutt! När hans ägare väl kom ut
så konstaterade hon att han hade lagt sig på "fel sida" och dessutom så är han gammal
och låg i en sluttning så det fanns tydligen inte en möjlighet att han skulle komma upp.
Det sattes ett grimskaft på frambenen och ett på de bakre och sedan så fick hon och
Victorias pappa vända på honom, alltså flytta hela hästen så han kom över på andra
sidan. När han väl hade kroppen åt andra hållet så reste han sig snabbt upp och började
sedan att springa runt som en galning i hagen! Vi fick höra att det kunde bli så med äldre
hästar då dom ofta bara "kan" ligga på en sida och blir det fel så kan dom få svårt att
komma upp eftersom att dom inte har samma ork som en yngre pigg och muskulös häst.
Och därför han sprang runt och frustade var för att han var galet irriterad, förstår man väl
iof om man har lite taskiga leder och sedan får ligga stilla för länge.

Efter att vi åkte från stallet så åkte vi hem till Vickanpickan en snabbis för hon skulle
duscha och fixa sig lite. Efter det så fick vi skjuts till willys där vi handlade på för fulla
muggar! Vi fick skjuts hem med varorna och sedan så gick vi upp till mamma och hämta hem
lilla skrutt :) På något konstigt vänster så hamnade vi på Ica nära och fick med oss ytterligare
lite saker hem och sedan så mötte vi upp världens bästa som hängde med hem till mig en
snabbis. Det slutade med att hunden blev kvar hos oss och vi fixade i ordning tacos! Efter det så gick
vi en promenad på sisådär 1 timme och 15 minuter och var hemma lagom till körslaget började.
Och fyfan vilken jävla klockren idé vi fick där mitt under promenade! Haha kommer bli så sjukt jävla bra!
Måste ju säga att Katrineholmarna var riktigt på hugget och tycker dom lätt hade bästa framträdandet!
Gillas! Vi satt där och hade jättetrevlig,käkade godis,chips och drack läsk :) så mysigt. Dessutom
är en gosig vovve inte heller helt fel. Efter att körslaget var slut så kollade vi lite på tv och skrattade
som sjutton åt en massa sjuka saker! Blev även mer godis och chips (A). Klockan tickade på och
det började bli natt. Så jag och mina pyjamasbyxor tog med oss vovven ut en sväng runt huset så
att han fick göra sitt inför natten.

Vi hann ligga i sängen i ungefär en timma eller två innan jag fick gå ner och öppna till bästaste igen.
Dom hade med sig pizza så det blev även lite käk mitt i natten. Dom stannade väl kanske en timma
innan dom tog med sig vovven och gick hemåt. Då somnade jag och min fru i sängen ganska snabbt :P
Vaknade på morgonen och då var det tydligen körslaget-repris på tvn! Så det blev till att se det en gång
till och sedan blev det även "en unge i minuten". Jag har aldrig kunnat se sånna program förut för att jag
lever mig in sådant, men nu är det ju ännu värre. Får i princip värkar när dom får och grinar utav bara
fan när lilla sen är ute! haha. Precis när det var slut så åkte min kära vickanpickan hem och jag och lillen
började förbereda oss för att bli bjudna på grädde och våfflor! Till våfflorna blev det även film, den heter
väl typ "big moma 3" eller något sånt? Skitkul film i alla fall! HAHHAHAAA.
Efter det så blev det till att ta en cigg med bästaste som även följde med hem för att hålla oss lite sällskap :)
Så extremt mysigt och trevligt. Blev tvtittande och även lite choklad och chips slank ner i magen innan
jag efter mycket om och med totaldäckade i sängen.

Så nu är vi i alla fall hemma hos mamma och ska strax iväg.
Men hör av mig sen :D

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0