- snö...

Ja, då var vi framme vid det här med vintern och snön.
Det är nu snö ute på backen och jag tycker att det är hemskt!
Det är kallt, halt och blött! Jag är dock glad över att vi köpt ny vagn
till lilleman då det är förjävligt att ta sig fram när det börjar bli en hel
del snö med snurrhjul fram. Vet bara hur det var med Noah förra året,
usch det värsta jag försökt mig på tror jag.
Denna vagnen är ju långt ifrån vad jag verkligen vill ha till Viggo men den
funkar utmärkt i snön och det är gott om plats så han får ner filtar och åkpåsen.
Det är ju egentligen huvudsaken som räknas, att han är varm, att det går att köra
och att han kan röra sig när man packat ner honom ordentligt.
-
Har spenderat morgonen på sjukhuset med mamma och Marcus. Först skulle hans
brutna finger röntgas och sedan så skulle dom till ortopeden för att fixa till gipset och
kolla hur det ser ut nu efter någon vecka. Det snöade som sjutton och man var genomsur
när man både kom dit och kom hem. Allt såg bra ut med hans finger och dom ska tillbaka
nästa vecka för att se om gipset kan tas bort.
-
Idag ska det börja städas och fixas ordentligt. Ska dessutom ner i källaren och leta upp alla
mina vinterkläder. För att det kanske borde ordnas då jag, lilleskrutt och hjärtat drar till norrland
efter jul :) hihi. Riktigt mysigt och dessutom trevligt att få hälsa på släkten och gå upp till graven
och tala om för morfar och visa honom Viggo, han har ju faktiskt blivit gammelmorfar :)
-
Måste även börja ta fram alla tillbehör till granen så att man slipper riva fram allt sen när det väl
är dags. Känns ju som att det är mycket som ska göras nu innan jul, det är endast 5 julklappar till
som ska köpas, sedan så ska vi hem till hjärtat den 23dje för att fira lilla julafton med hans familj,
sen ska vi hem och klä granen och fixa i ordning allt intför den 24de. Sedan den 24de så ska vi upp
till mamma och pappa en stund och sen så ska vi hem och mysa, äta och öppna Viggos julklappar :)
Hihi, det ska bli kul att se hans reaktioner på några av julklapparna för att jag vet att det är saker
som kommer att fånga hans intresse. Fast tror ändå att omslagspappret kommer att vara roligare ;)
-
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0