- Julhelgen.

Då var juhelgen över och det är vardag igen (en icke röd dag alltså!).
Åh jag vet inte vart jag ska börja, det har ju varit så fullt upp och jag har ju gjort så
mycket...Men kan ju starta med att i fredags (dagen innan julafton/23december) så
åkte jag, hjärtat, Viggo och Max till norrköping där det köptes lite kläder och ytterligare
lite julklappar till Viggo! Haha.
-
Efter det så åkte vi hem och fixade oss i ordning och sedan så drog vi och hämtade hjärtats
farmor och sen åkte vi hem till hans föräldrar där maten förbereddes för fullt! Sen så åt vi mat,
spelade bingolotto, spelade wii, fikade, körde julklappsleken, öpnnade julklappar och bara hade
allmänt trevligt. Viggo var varken hela kvällen tills vi började köra wii, då somnade han på filten.
Det blev mycket skratt och värme :) Så otroligt härligt! Första gången jag träffat några andra av
hjärtats släktingar förutom föräldrarna och hans bror + sambo. Lite nervöst men det släppte nästan direkt :)
Tror att vi var hemma igen när klockan var 00.45 ungefär.
-
När vi vaknade på julaftonsmorgon så öppnades det varsin julklapp! Viggo fick sin ratt som låter, hjärtat
fick pyjamasbyxor av oss, jag fick ett par underbara örhängen med hjärtan av min fina! Dessutom hade
svärmor skickat med varsit morgonpaket till mig och hjärtat, en stor påse godis och 2 trisslotter var :)
Efter det så åkte vi upp till Maxi och handlade dom sista julklapparna som behövde fixas och efter det åkte
vi hem till mamma och pappa. Där slogs det in julklappar och lagades mat för fullt! Sen så kom moster, Mats,
mormor, Micke och Marcus :) Marve kom han också en liten stund senare :) Sen käkade vi och sen så skulle
hjärtat iväg och fira med den del av släkten som inte hanns med dagen innan. Vi andra pratade och hade trevligt
och sedan kom tomten! Noah vart jätteblyg och Viggo skrattade :) Själv så höll jag på att dö i skratt då det var den fulaste tomte jag någonsin sett haha. Barnen fick sina julklappar och det var papper överallt! Efter det så
pratades det lite mer och dracks kaffe sen så drog vingåkersborna och det var bara familjen kvar.
Efter många timmars lekande med julklappar och dyl så kom hjärtat och sedan åkte vi hem!
Väl hemma så öppnades våra julklappar och numera är lägenheten full av Viggos alla milijoner grejer!
Vi somnade ganska tidigt, man var ju helt slut!
-
Dagen efter alltså den 25e så åkte vi först och köpte en kamera och sen åkte vi till mina svärföräldrar och umgicks lite innan vi åkte till vingåker där vi åt, spelade, öppnade julklappar och umgick med Fanny, Roger och Alfons :) Behöver jag säga att vi var hemma sent? Haha. Slocknade nästan direkt när vi kom hem!
-
Och sen igår så var vi hemma hos mamma och pappa en stund och sedan så åkte vi hem och hämtade lite
grejer och sedan drog vi vidare och hämtade upp svärföräldrarna för att sedan åka vidare till hjärtats morfar
och mormor för att käka mat! Det blev stek och potatis, följt av ostkaka och sedan kakor och kaffe! 
Det var riktigt trevligt och vi var återigen helt slut när vi kom hem!
-
Så idag tvättar jag och Viggo då hjärtat jobbar idag (sen är han ledig till den 4 Januari). Vi ska också diska
och börja packa väskorna då vi åker till Norrland på torsdag! Och imorgon så ska vi ju till BVC och sedan ska
vi till stallet och där lär vi ju bli ett bra tag så imorgon lär vi inte hinna med alltför mycket.
-
Nej nu ska jag ner och byta maskinerna!
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0