- jag bor i ett förråd.

Jaha,
då har mamma precis kommit hem med syskonen som
hon hämtat på fritids (eller ja bara Max som går där ju
men dom mötte tydligen Marcus på vägen). Så jag och
Noah har haft en myspysig stund och suttit och myst och
läst lite böcker och kollat på bilder! Han älskar verkligen att
se folk han känner igen på bilder! haha :)

Sitter här och kollar runt på lite saker till lillprinsen. Har ju
i princip alla kläder som behövs inkl. overaller och sådant dyl
men ändå kommer jag ju inte kunna låta bli att köpa söta små
kläder hihi. Jag har väl förövrigt det mesta utom just vagn (som
jag egentligen har men inte har köpt än, bara pengarna det handlar
om ju), en bilbarnstol och sedan småplock som babyvårdsprodukter,
tvättlappar och sådant. Vill ju även få tag i en bra musikmobil att
hänga över sängen, men det är ju lite svårare än väntat måste jag
säga haha! Kanske även är så att jag får en ju.. Måste ju även köpa lite
av de sista skräpet som måste ner i BB-väskan, vore ju lite förödande om
man inte fick med sig tandborste och sådant så lika bra att köpa en helt
ny att packa ner på en gång så man inte glömmer det när det väl är dags sen.
Jaja, oavsett allt annat så måste jag till Ikea i slutet av månaden för att införskaffa
lite småskit som kommer att behövas i lägenheten och sedan så får
jag väl åka en gång till i Februari så man får ihop allting som man
verkligen behöver och vill ha!

Förövrigt så ser mitt rum nu mera ut som ett förråd eller något liknande.
Det står kartonger med lappar på (om vart allt ska vara osv) på rad och
upptravade på höjden, det står sopsäckar med kläder och en massa annat som även
dom är textade och står prydligt på rad! Haha, bara min säng, lillprinsens säng och
skötbordet som står framme! Garderoben är tömd och det finns endast de kläder jag
nu kan använda (vilket är mindre än hälften av de jag visade för ett tag sedan) kvar där.
Lillkluttens kläder ligger fint vikta i ordning efter storlek i trådkorgarna under skötbordet,
BB-väskan står halvt färdigpackad brevid skötbordet. Känns alltså som om man bor i
ett förråd men bättre att fixa allt som behövs nu så man slipper det sen och det som finns
kvar uppe såsom kläder, papper och annat det kommer att skickas ner i en stor shoppingbag
som sedan tas direkt till nya lägenheten! Jag gillar't!

Nej dags att spana runt ytterligare lite grann och sedan så väntar sängen på mig,
har ju inte vilat middag än idag! Måste även ner till skolan någon dag i veckan och hämta lite
saker och även prata lite med min mentor och mina klasskamrater (om dom nu pratar med
mig alls vill säga haha).

Blir nog en kort uppdatering senare!
PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0