- MVC besök 6.

Mvc besök 6 - v.34 + 2 (35)
Standardkontroll/undersökning.

Idag är det Måndagen den 10 Januari och idag klockan 14.30 så hade jag
min tid på MVC. Gick hemifrån ca klockan 13.30 och ändå var jag framme på
mottagningen 14.25! haha helt sjukt! Men vågar ju inte gå fort heller då det är
halt och mina sammandragningar blir kraftigare om jag stressar eller går fort.

Idag börjades det med att jag fick en bunt med papper i en platsficka som ska
med när jag ska in till förlossning. Det var om saker som blodgrupp, provresultat
och annan fakta som kan vara bra. Själva journalen fås ju inte förens man åker
hem från förlossningen. Fick även papper på att jag är helt frisk! Haha, inga
konstiga sjukdomar eller liknande! Skönt! Sedan så pratade vi en hel del om saker
som rör graviditeten, vilket sjukhus jag tänkte välja osv. Sedan så togs blodtrycket,
magen mättes, hjärtljuden lyssnades på och även en liten titt nertill gjordes, bara för
att se att det inte blödde eller sådär. Vi kom även fram till att min medicin ska ätas
i ungefär en vecka till och nu ska jag bara ta en tablett när jag känner att jag har
kraftigare sammandragningar (som jag haft nu i två dagar) men fortfarande får de
ju inte tas för tätt, men behöver inte ta det kontinuerligt (stavning?) som det var
tvunget att göras förut. För det är ju så också att skulle jag få riktigt förlossningsvärkar
så skulle inte ens medicinen hjälpa.
Sf-mått: 32cm (+1 cm från förra kontrollen)
Hjärtljud: 140

Viktuppgång från förra kontrollen: + 1kg.


Jag hade ju lite fel på mina chansningar men nu kommer det ju börja att
stå mer stilla så kommer nog inte chansa nästa gång haha ;)
Fick en tid dit på torsdag 13/1 för en läkarkontroll, ska kollas till lite där nere med
tanke på blödningarna sist, så min BM sa att det var bäst att göra så, så att en
läkare får kolla nu ett tag senare och se vad som tycks.
Ska även dit Fredagen den 21/1 men då är det bara till min BM och då ska det tas lite prover
igen, göras en vanlig kontroll och kanske eventuellt göras ett ultraljud till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0