- MVC besök 7.

Mvc besök 7 - v.35 + 6 (36)
Standardkontroll/provtagning.

Fredag och det är den 21 Januari. Idag klockan 10.30 stack dom mig
i fingret på MVC (BMM) för att sedan låta mig vandra in till min kära BM
för runtinkontroller och prat.

Idag för första gången var jag på plats 15 minuter innan jag hade tid där
så jag fick sitta i "lab väntrummet" och vänta tills jag fick gå in för att ta stick
i fingret. Väl där inne så fick jag även ställa mig på vågen och till min stora förvåning
hade jag gått upp ytterligare 2 kg sedan förra gången och jag är ännu närmre min dröm-
vikt som sedan kommer att försvinna haha. När det var färdigt så mötte jag upp min BM
som bad mig att gå och vänta i hennes rum medans hon pratade med några kollegor.
Strax därpå kom hon in och vi disskuterade lite allmänt, tog blodtryck, mätte magen,
lyssnade på hjärtljuden, och klämde och kände på magen.

Mer än så gjorde vi väl inte direkt.

Sf-mått: 34cm
(+2 cm från förra kontrollen)
Hjärtljud: 150
Järn: 133
(+ 10 från förra gången vi kollade värdet.)


Viktuppgång från förra kontrollen: + 2kg.

Om en vecka så är det dags för ett besök till, och då ska vi göra ett ultraljud för att
uppskatta hans vikt och längd så man är lite förberedd på vad han ungefär kommer att
väga när han tittar ut! Min BM chansade på att han skulle väga runt 2,3 när han föds medans
jag tror att han kommer att ligga runt 2,5. Menmen vi får väl se vad resultatet visar nästa vecka.
Torsdag 27/1 kommer det att kollas hur klutten växer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0