- kort sammanfattning.

Vad heter ditt barn? Viggo Bengt Max Lindh
När var du beräknad att föda? 19:e Februari 2011
Föddes barnet på utsatt datum, om inte när? 29:de Januari 2011
Hur stor var barnet vid födseln? 2685g tung och 48cm lång

Hur lång tid tog förlossningen? Kom in till förlossningen vid typ 00.00/00.30 är lite osäker och sedan så satte de riktiga värkarna igång ca 02.00 och lillen tittade ut 15.57.
Tog du någon smärtlindring? Lustgas en stund och fick sedan en morfinspruta i benet för att jag klarade av att slappna av i hela kroppen UTOM vänster benet! Haha. Så därav sprutan.
Tog ni reda på könet? Ja det gjorde jag :)
Hade ni bestämt vad barnet skulle heta? Jag hade planer på "Viggo" från den dagen jag fick reda på att han låg i magen! Dessutom så såg jag direkt när han kom ut att det var helt perfekt!
Hade du en svår graviditet? Inte alls!  
Kan du tänka dig att skaffa fler barn? OM JAG KAN! Vill ha mångamånga :D 
Har du fått några bristningar? Ja, på brösten, några på magen men framförallt en massa på rumpan och låren! Men det gillas :)
Var du nervös inför förlossingen? Inte alls, inte det minsta lilla! Förutom lite då när jag låg inlagd veckan innan han föddes men det var bara för dom sa så mycket konstiga saker. Men så fort det startade så var det som bortblåst och jag var kolugn!
Hade du några cravings? Kexchoklad!
Hur mycket gick du upp i vikt? 15-16kg.

Hur länge ammade du?  Ca 3 veckor (men då bara delamning då lillen hade svårt med att ammas).
Vem är barnet mest lik? Mig,mig och åter mig.
Vad är det bästa med att ha barn? Precis allting, ser inget som helst negativt i det!
Är ditt barn döpt? Inte än, men i sommar så :)

Kommer att komma fler listor och även en förlossningsberättelse och berättelsen om veckorna efter han föddes och vi låg kvar på neo. Håll utkik!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0