- snor och myspys.

Dagen har rullat på relativt snabbt om jag får säga det själv.
Vaknade vid halv 6, och har varit vaken till och från hela natten då lilleman
är snorig och har haft lite svårt att andas. Så vi har droppat och sugit näsan,
försökt äta välling och vandrat runt i lägenheten och setat och myst. Det är ju
inte kul när han är så men lite mysigt är det för han blir så mammig! Har även
höjt upp huvudänden (stavning?) på sängen så han kommer upp lite med huvudet.

Efter att vi vaknat och käkat frukost så gick vi hem till mamma en stund och sedan
en snabbis ner på stan där det införskaffades thermovantar till Viggo! Så nu är han
redo för jul och snö! Bara en vagn som behövs som har ordentliga hjul så att man kan
köra fast det är hundra meter snö ute! Fick även med oss nässpray för bebisar (7mån-2år)
, känns lite lättare att använda det är näsdroppar då lilleman vägrar att ligga stilla om man
är nära näsan på honom. På dagarna är han pigg och nästan inte snorig alls, men det är
på nätterna det slår till. Så hemma har vi bunkrat upp med alvedon, termometrar, nässpray,
hostmedicin, te och massa mysiga filtar ifall vi ska bli sjuka hemma! Bara hoppas att det bara
är snorigheter som gäller nu och inget annat.

Igår var det ju Grey's och det var ju lika bra som vanligt! Innan det så fick vi lite besök av T och
det är ju alltid lika trevligt även om vi bara sitter och pratar och glor! Haha, får ju inte glömma bort
att det busas med Lovisen (Viggo) också :) Skönt att umgås med folk som inte bryr sig om att man
har barn, utan tycker att det är roligt. När Grey's började så gick T hem eftersom att jag blir väldigt
osocial då det är det enda som kretsar i mitt huvud under tiden det är på tv haha. Så jag och lilla skrutt
satt nerbäddade i soffan under en filt och spanade Grey's! MYSPYS med älsklingen min!
Efter Grey's nattade jag lillen och la mig sedan i soffan igen och moffade lite stjärnor innan jag helt oväntat
somnade!

Nu är vi hos mamma och pappa igen och ska snart hem och plocka lite igen (Viggo har ju börjat riva ut
allt han kommer över) och sen så ska vi höja mysfaktorn i dag igen och tända alla finfina ljus, ta en kopp
te, lite ostmackor och sedan glo på tvn!

Har funderat lite på julklappar till Lovisen, och kommit fram till att det är väldigt svårt.
Jag menar, han fyller ju en månad efter julafton, såååå vad ska man köpa i julklapp och vad ska man
köpa i födelsedagspresent? Hm, knepigt!

Aja, hör av mig i mån om tid.
PUSS


Kommentarer
Postat av: Gullan

Har mamma o pappa flyttat ihop igen ? Kul i så fall, hoppas lilla Viggo mår bättre nu

Kram

2011-11-10 @ 17:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0